Ostatni miesiąc nauki, to idealny czas na zabawy ruchowe na boisku szkolnym. Takie zabawy integrują grupę oraz dostarczają wiele emocji i przyjemności. Zabawy pamiętam jeszcze z mojego dzieciństwa.
1. STRAŻNIK
- Należy wyznaczyć obszar, który będzie obozem ze skarbem strzeżonym przez strażnika.
- Jedno dziecko jest strażnikiem. Na głowie ma założoną papierową torbę, może być chustka, szal przesłaniający oczy.
- Strażnik spaceruje wzdłuż wyznaczonej części obozu - bramie.
- Dzieci stoją na linii w pewnej odległości od obozu (mogą stać w okręgu wokół obozu). Mają za zadanie bezszelestnie dostać się do obozu przez bramę. Wybiegają w określonej przez prowadzącego kolejności po kilka osób oddalonych od siebie. Poruszają się szybko i bezszelestnie,
- Kiedy strażnik usłyszy szmer - woła STÓJ! - wówczas wszyscy się zatrzymują.
- Strażnik pyta: KTO IDZIE? - i wskazuje stroną, skąd usłyszał szmer.
- Uczestnik podaje wymyślone imię. Jeśli strażnik zgadnie, kto to powiedział - uczestnik wraca na linię startu, jeśli nie zgadnie grupa może próbować dalej dostać się do obozu.
2. W PUŁAPCE
- Uczestnicy podzieleni zostają na dwa zespoły: jeden większy, drugi mniejszy.
- Zespół z większą liczbą uczestników tworzy koło. Dzieci chwytają się za ręce. Drugi zespół to dzieci w pułapce. Dzieci w pułapce próbują wyjść na wolność. Maja na to określony czas, np. dzieci w kręgu odliczają do 30. Uciekającym nie wolno przerwać kręgu.
3. GNIEWNY OGRODNIK
- Uczestników należy podzielić na co najmniej dwa zespoły ( może być więcej, jeśli klasa jest liczna).
- Jedno dziecko jest ogrodnikiem, który wysyła pracowników do pracy w ogrodzie.
- Zespoły odbiegają na pewna odległość i po cicho naradzają się jakimi ruchami przedstawią wykonywaną pracę w ogrodzie. Na sygnał określony zespół ( można nazwać zespoły kolorami lub numerami) przybiega do ogrodnika
- Ogrodnik pyta: Co robiliście?
- Dzieci odpowiadają pokazując dany ruch.
- Jeśli ogrodnik zgadnie, cały zespół uwięziony jest w szklarni. Wówczas wzywa kolejny zespół.
- Jeśli nie zgadnie dzieci uciekają, a ogrodnik próbuje złapać jak najwięcej dzieci. czas jest ograniczony. Drugi zespół odlicza do 50. Po tym czasie ogrodnik wraca do szklarni i wzywa drugi zespół itd.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz