Technologie informacyjno – komunikacyjne (TIK) stały się nieodłącznym
aspektem edukacji. Niestety, często wykorzystywanie TIK- u skupia się na
zwykłej konsumpcji informacji i pomysłów. Korzystając z technologii cyfrowych możemy
komunikować się i budować relacje z szerszą
grupą ludzi. Dzięki temu mamy możliwości głębszego poznania i zrozumienia
świata poprzez angażowanie się z wielu perspektyw. TIK to potężne narzędzie do
promowania i wspierania szerokiego zakresu umiejętności na miarę XXI wieku.
Nasuwa się pytanie, co zrobić, aby TIK służył do
transformacji nauczania oraz tworzenia i projektowania nowych informacji?
Trzeba zaprojektować zajęcia tak:
1. Aby
uczniowie kształcili umiejętności oceny, analizy oraz tworzenia nowych
informacji i pomysłów.
2. Aby
mogli rozwiązywać złożone problemy.
3. Aby
narzędzia te służyły do budowania wiedzy
lub projektowania produktów opartych na wiedzy.
4. Aby
umożliwiły współpracę i komunikację.
Dodałabym jeszcze element zabawy - chcemy, aby zadania sprawiały uczniom przyjemność, a przez to zwiększyły motywację do nauki
OdpowiedzUsuńOczywiście,że tak.
Usuń