1. POMIAR - Ile mierzy?
a) Zabawy w klasie
Moje ciało
- Zmierzcie swoje części ciała, takie jak: – długość całej ręki, długość dłoni, czy stopy itp., obwód pasa, bioder, głowy, szyi, łydki itp.
- Porównajcie swoje pomiary z pomiarami kolegi.
- Ustawcie wyniki rosnąco lub malejąco.
- Pomyślcie, o co można zapytać?
- Ułóżcie pytania i odpowiedzcie na nie.
- Zmierzcie swój wzrost i zanotujcie wyniki.
- Następnie wykonajcie dwa kroki i zmierzcie ich łączną długość.
- Porównajcie wyniki pomiarów. Co zauważyliście?
Mierzenie przedmiotów przyniesionych z domu:
- Dokonajcie pomiaru przedmiotów, które przynieśliscie (szalik, kawałek sznurka, grzebień, spinka, korale, drewniana łyżka, widelec, tubka kleju, pasty do zębów itp.
- Wykonajcie następujące czynności: – zmierzcie długość i szerokość przyniesionych przedmiotów, – zapiszcie wyniki pomiarów, – porównajcie uzyskane wyniki między sobą, – uporządkujcie przedmioty: od najkrótszego do najdłuższego, od najszerszego do najwęższego itp.
- Mierzenie ogórków (lub innych warzyw, np. marchewki, pietruszki) - ułóżcie ogórki przyniesione z domu od najmniejszego do największego.
- Zmierzcie ich długość.
- Pod każdym ogórkiem zapiszcie wielkość. Obliczcie ich wspólną długość.
- Ułóżcie ogórki w linii prostej. Zmierzcie ich wspólną długość. Czy ten pomiar zgadza się z poprzednimi wyliczeniami?
- Obliczcie różnicę między najdłuższym a najkrótszym ogórkiem.
- Porównajcie wyniki tylko tych ogórków, których wymiar można opisac liczbą parzystą. Ile jest takich ogórków?
- Poszukajcie na boisku szkolnym waszych cieni i zmierzcie je. Zapiszcie wyniki .
- Porównajcie wasze wyniki.
- Odpowiedzcie na pytania:
– Ile centymetrów ma najkrótszy cień?
– O ile centymetrów najkrótszy cień jest krótszy od najdłuższego?
– Ile cieni ma długość powyżej 70 cm? itp.
- Poszukajcie przedmiotów, których długość wg waszego szacowania wynosi 1metr.
- Dokonajcie pomiaru. Czy faktycznie przedmiot ma długośc jednego metra?
- Oszacujcie:
– Jak daleko poleci papierowy samolocik?
– Jak daleko skoczycie w dal na jednej nodze?
– Jaki jest obwód szkolnej ławki?
– Jaka jest odległość od waszej ławki do drzwi? itp.
A teraz wykonajcie dokładne pomiary i zobaczcie, na ile wasze wyniki szacunkowe są zgodne z rzeczywistymi.
3. Planowanie- Organizujecie przyjęcie urodzinowe.
Zaprosiliście 16 osób.
- Zaplanujcie, jak posadzicie gości przy stole: kwadratowym i prostokątnym.
- Pomyślcie, jakie wymiary powinien mieć każdy ze stołów, aby gościom wygodnie się siedziało.
- Narysujcie różne warianty usadzenia gości. Porównajcie swoje pomysły.
- Zaplanujcie, jak posadzicie gości przy stole: kwadratowym i prostokątnym.
- Pomyślcie, jakie wymiary powinien mieć każdy ze stołów, aby gościom wygodnie się siedziało.
- Narysujcie różne warianty usadzenia gości. Porównajcie swoje pomysły.
7.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz