Edukacja polonistyczna
Klasa 2
Czas: 45
min.
Temat:
Ustalenie odpowiedzi na pytanie: Czy Karolcia właściwie wykorzystała posiadanie
zaczarowanego koralika?
Cele:
Kształcenie
umiejętności wyrażania własnego sądu.
Wdrażanie do
rozwiązywania problemów.
Cele
szczegółowe:
Uczeń:
- wypowiada
się na określony temat;
- dokonuje
selekcji życzeń;
- wyszukuje
informacji w tekście;
- układa
zdanie z rozsypani wyrazowej
- wyciąga
wnioski
Metody:
problemowa, słowna, praca z tekstem
Formy:
indywidualna, zbiorowa
Pomoce
dydaktyczne: lektura, karty pracy
Przebieg
zajęć:
1. Stworzenie
sytuacji problemowej:
- Podanie tematu w postaci problemu.
- Sformułowanie pytań pomocniczych : O co Karolcia prosiła
koralik?; Które prośby były ważne, a które błahe?
2.
Wypowiedzi uczniów na zadane pytania. Wyszukiwanie w tekście odpowiednich
fragmentów.
3.
Grupowanie życzeń w tabeli : życzenia błahe, życzenia ważne
4. Analiza
zachowania bohaterów.
5. Układanie
zadania z rozsypanki wyrazowej: Karolcia zrozumiała, że szczęście daje nie
tylko spełnianie własnych zachcianek, ale obdarowywanie innych.
6.
Podsumowanie zajęć: Czy do uszczęśliwienia innych potrzebny jest magiczny koralik?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz