poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Scenariusz zajęć - Karolcia


Edukacja polonistyczna

Klasa 2
Czas: 45 min.

Temat: Ustalenie odpowiedzi na pytanie: Czy Karolcia właściwie wykorzystała posiadanie zaczarowanego koralika?

Cele:
Kształcenie umiejętności wyrażania własnego sądu.
Wdrażanie do rozwiązywania problemów.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wypowiada się na określony temat;
- dokonuje selekcji życzeń;
- wyszukuje informacji w tekście;
- układa zdanie z rozsypani wyrazowej
- wyciąga wnioski

Metody: problemowa, słowna, praca z tekstem
Formy: indywidualna, zbiorowa
Pomoce dydaktyczne: lektura, karty pracy

Przebieg zajęć:
1.      Stworzenie sytuacji problemowej:
- Podanie tematu w postaci problemu.
- Sformułowanie pytań pomocniczych : O co Karolcia prosiła koralik?; Które prośby były ważne, a które błahe?
2. Wypowiedzi uczniów na zadane pytania. Wyszukiwanie w tekście odpowiednich fragmentów.
3. Grupowanie życzeń w tabeli : życzenia błahe, życzenia ważne
4. Analiza zachowania bohaterów.
5. Układanie zadania z rozsypanki wyrazowej: Karolcia zrozumiała, że szczęście daje nie tylko spełnianie własnych zachcianek, ale obdarowywanie innych.
6. Podsumowanie zajęć: Czy do uszczęśliwienia innych  potrzebny jest magiczny koralik?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz