Cele zajęć:
Uczeń
- doskonali umiejętności matematyczne: dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu, porównywanie liczb, rozwiązywanie zadań tekstowych, dobieranie pytań do zadan tekstowych, obliczenia pieniężne;
- kształci i doskonali umiejętności kodowania;
- opracowuje własne strategie kodowania i liczenia;
- współpracuje w zespole.
Metody: aktywne- gra
Pomoce dydaktyczne: tablica interatywna, robot Doc, mata, zetony z liczbami od 0-9, interatywna gra.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Podział klasy na zespoły
- Losowanie kolejności graczy
- Rozłożenie maty, po której będzie poruszał się robot.
- Rozłożenie na macie żetonów z liczbami (żetony rozkładamy tak, aby liczby były niewidoczne dla graczy).
- Zapoznanie z zasadami gry.
- Zespoły wybierają sobie żeton leżący na macie. Ustalają drogę, jaką ma przebyć robot. Kodują odpowiednio robota.
- Gdy robot dociera do wskazanego przez graczy żetonu, gracz odwraca go i otwiera na interatywnej planszy zadanie z wylosowanym numerem.
- Jeśli robot nie dojdzie do wskazanego żetonu, zespół traci kolejkę.
- Za poprawnie wykonane zadanie zespół otrzymuje tyle punktów, ile jest w instrukcji podanego zadania.
- Jeśli zadanie nie zostaje poprawnie wykonane traci tyle samo punktów.
- Niektóre zadania na planszy mogą rozwiązywać równocześnie pozostałe zespoły na swoich kartach. Zespół, który pierwszy prawidłowo zakończy zadanie, zatrzymuje czas. W nagrodę otrzymuje tyle punktów, za ile jest to zadanie. Jeśli zatrzyma czas, a zadanie jest błednie rozwiązane traci tyle punktów, za ile było zadanie.
- Zespół, którego robot dotarł do celu, ma prawo wybrać zadanie dodatkowe na planszy. Jeśli je rozwiąże prawidłowo, otrzymuje dodatkowe punkty. Jeśli popełni błąd - traci punkty. Gracze w zespole konsultują się ze sobą, współpracują.
- Kiedy wszystkie zadania obowiązkowe na interatywnej planszy zostają rozwiązane następuje koniec gry. Zespoły podliczaja punkty. Zespół, który wygrał grę, dotarł do chatki św. Mikołaja. Może otworzyć nagrodę.
https://www.thinglink.com/scene/994293281208664065
Piękny scenariusz Dorota! Tyle aktywności i tyle edukacji poza ławką i bez szarych kserówek. Podglądam, podziwiam, inspiruję się!
OdpowiedzUsuń