Wcześniej już wspominałam o tej metodzie. Informacje znajdziecie TUTAJ
Uczniowie w domu zapoznają się z materiałami. W klasie zajęcia zaczynamy od działania. Oto przykładowy scenariusz:
Temat:
Tworzymy lapbook o kotach.
Klasa 3
Czas – 4
godziny lekcyjne
Cele
Uczeń
- · Planuje pracę – układa mentalną mapę myśli.
- · Dokonuje selekcji zgromadzonych materiałów o kotach.
- · Współpracuje w zespole.
- · Tworzy lapbook o kotach.
- · Prezentuje wyniki swojej pracy.
Metody –
aktywne
Formy:
indywidualna, zespołowa i zbiorowa
Pomoce
dydaktyczne: laptop, rzutnik, tablety ( uczeń może korzystać z materiałow interaktywnych z których korzystał w domu), materiały papiernicze, materiały o
kotach zgromadzone przez uczniów, nożyczki, klej, kredki, mazaki
Przebieg
zajęć:
1. Rozmowa
na temat opracowanych w domu materiałów.
2. Przedstawienie
zadań zajęć.
3. Podział
klasy na dwa zespoły.
4. Układanie
mentalnej mapy myśli – Co powinien zawierać nasz lapbook o kotach?
5. Podział
pracy na poszczególnych członków zespołu.
6. Działanie
praktyczne.
7. Prezentacja
prac zespołów.
8. Ewaluacja
zajęć – Co sprawiło nam najwięcej trudności podczas wykonywania poszczególnych
zadań
Do takiej ewaluacji może posłużyć nam narzędzie: https://answergarden.ch/create/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz