Co to takiego jest ta edukacja outdoorowa?
To nic innego, jak nauczanie przez działanie. Takie nauczanie określane jest jako pedagogika przygody.
Założenia:
1. Uczymy się, a nie jesteśmy nauczani - większa aktywność ucznia, mniej podawania gotowej wiedzy przez nauczyciela.
2. Zmienia się rola nauczyciela, który staje się: inspiratorem, mentorem, przewodnikiem.
3. Uczymy się wzajemnie od siebie - zadania grupowe.
4. Uczniowie mają wybór, w jaki sposób chcą osiągnąć cel.
5. Uczą się, w jaki sposób zrealizowane treści można zastosować w życiu codziennym.
6. Emocje - uczniowie określają emocje, jakie towarzyszyły im przy realizacji zadania.
7. Współpraca i komunikacja negocjowanie, ustalanie kompromisów.
8. Ocena kształtująca.
Przykłady:
- wszelkiego rodzaju warsztaty;
- wycieczki związane z realizacją zadania, zbieranie materiałów na określony temat;
- gry terenowe;
- gry zespołowe;
- tworzenie dzienników wydarzeń, albumów itp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz