Klasa 2
Czas: 45
T. Dyskusja na temat „ Kara czy nagroda” Na podstawie filmu
z cyklu „Baśnie polskie” pt. „ Zuzanka i utopce”
Cel główny:
Przybliżenie uczniom literatury i filmoteki polskich baśni
Cele szczegółowe:
Uczeń:
Ø ogląda
film „ Zuzanka i utopce”
Ø kształci
umiejętność prowadzenia dyskusji
Ø wyodrębnia
postaci i zdarzenia;
Ø wypowiada
się na określony temat
METODY: aktywizujące: dyskusja, rozmowa kierowana,
działalność praktyczna
Pokazowa; oglądanie filmu
FORMY: indywidualna, zespołowa, zbiorowa
POMOCE DYDAKTYCZNE: nagranie filmowe, laptop, rzutnik,
tablica interaktywna
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie
do zajęć:
a) Co to jest baśń?
b) Co
to jest film animowany?
c) Zapoznanie
z zadaniami lekcji
2. Oglądanie
filmu „ Zuzanka i utopce”
3. Wypowiedzi
na temat wrażeń po obejrzeniu filmu.
4. Analiza
treści utworu:
a) Wyodrębnianie
postaci
b) Zdawanie
relacji z fabuły filmu
c) Wypowiedzi
na temat prezentowanych postaw.
- dobieranie cech charakteru do
danej postaci ( tabl. inerakt.)
Zuzanka: pracowita, uczciwa,
wrażliwa
Gospodarz: chciwy, okrutny, zły
5. Dyskusja
na temat „ Kara czy nagroda” na podstawie filmu:
- Kto został nagrodzony i
dlaczego?
- Kto został ukarany i dlaczego?
- Czy to, co spotkało dane
postaci było sprawiedliwe?
- Jaka jest wartość nagrody?
- Jaka jest wartość kary?
- Czy lepiej nagradzać, czy
karać?
6. Wyodrębnienie myśli przewodniej baśni: Zło zawsze zostaje
ukarane, a dobro nagrodzone.
7. Podsumowanie zajęć, ocena pracy uczniów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz