wtorek, 9 października 2018

Scenariusz zajęć - Karolcia - zdarzenia


Prowadząca: mgr Dorota Dankowska
Klasa: 2d
Czas: 45 minut
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Wyodrębnianie postaci zdarzeń w lekturze Marii Kruger pt ”Karolcia”
Cel główny:
Kształcenie umiejętności ustalenia najważniejszych wydarzeń w lekturze, wdrażanie do zwięzłego ujmowania myśli w formie zdań;
 Cele operacyjne:
Uczeń:
- układa kolejność wydarzeń;
- wyjaśnia pojęcia: fantastyczny i realistyczny
- wyjaśnia zasady ortograficzne wyrazów z „r” i „rz”;
- wypowiada się na określony temat;
METODY: słowne – rozmowa kierowana, aktywizująca – praca z tablicą interaktywną, praca z tekstem;
FORMY: indywidualna, zbiorowa;
POMOCE DYDAKTYCZNE:
książka pt „Karolcia”, tablica interaktywna, rozsypanka zdaniowa;

Przebieg zajęć:
1. Nawiązanie do poprzedniej lekcji – zebranie wiadomości;
2. Wyjaśnienie pojęć: fantastyczny, realistyczny;
3. Wyodrębnianie postaci fantastycznych i realistycznych z lektury;
4. Wyodrębnianie ważniejszych wydarzeń, porządkowanie ich;
5. Wypowiedzi uczniów dotyczących poszczególnych wydarzeń;
6. Podsumowanie zajęć – ewaluacja;
7. Praca domowa:
Naucz się opowiadać wybrane zdarzenie z „Karolci”;

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz