środa, 18 lutego 2015

Porównywanie liczb w zakresie 10

Cel główny
Kształcenie umiejętności porównywania liczb w zakresie 10

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • przelicza przedmioty;
  • układa serie rosnące i malejące;
  • układa schodki z kloców dydaktycznych - "Liczby w kolorach";
  • rysuje zbiory, podpisuje;
  • porównuje liczby, wpisuje odpowiednie znaki <,>,=
Metody;
aktywizujące: praktycznego działania na konkretach; problemowa
Formy pracy: indywidualna i zbiorowa
Pomoce dydaktyczne: tablica interaktywna, klocki dydaktyczne, liczydła, zeszyty, liczmany.


Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie do tematu. Gra interaktywna:"Wesoła trzódka"
2. Zabawa klockami - liczby w kolorach.

- układanie schodków od nawiększego klocka do najmniejszego, numerowanie
- układanie schodków od najmniejszego do największego, numerowanie
3. Ćwiczenie interaktywne: łączenie kolejnych liczb - "Mrugające gwaizdki"
4. Praca w zeszytach: Rysownie słupków klocków, podpisywanie liczbami, wstawianie znaków:

5. Porządkowanie zbiorów malejąco, następnie wzrastająco
6. Zabawa ruchowo - porządkowa: Liczby parzyste i nieparzyste
6. Układanie zbiorów wzrastająco , np. o 1 więcej, o 2 wiecej
7. Ćwiczenie interaktywne: Ile kotów?
8. Ewaluacja zajęć: gra interaktywna: "Biedroneczki są w kropeczki"




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz