środa, 14 grudnia 2022

Pomysł na pracę z lekturą - Królowa Śniegu

 Królowa śniegu, to nasz kolejny mini projekt klasowy. 

1. Rozpoczęliśmy od redagowania krótkiej notatki o H. Ch. Andersenie i przypomnienia baśni, które na przestrzeni dwóch lat poznaliśmy.  Była to praca samodzielna, nauka wybierania istotnych informacji z biografii pisarza. Uczniowie pracowali w dwuosobowych zespołach. Na tablicy zapisałam pytania pomocnicze :

  • Jak się nazywa osoba?
  • Jakiej była narodowości
  • W jakich latach żyła?
  • Kim była?
  • Czym się zasłużyła.
Uczniowie korzystali z różnych źródeł. Jedni z Internetu ( wykorzystywali własne smartfony), inni z encyklopedii. Następnie prezentowali swoje notatki, porównywali wypisane tytuły baśni. Na zakończenie wspólnie zredagowaliśmy kilka zdań jako odpowiedź na tytanie "Co to jest baśń?"

2. Drugi dzień to rozmowy na temat lektury. Swobodnie wypowiadali się o zdarzeniach, emocjach z nimi związanych .Wspólnie rozwiązywaliśmy quizy i ćwiczenia interaktywne, zadania  zebrane w prezentacji wiodącej

W ramach edukacji społecznej rozmawialiśmy na temat zabaw na śniegu oraz kontaktów z nieznajomymi. 


W zespołach czteroosobowych układali regulamin zabaw na śniegu. Mieliśmy szczęście, bo spadł śnieg i na zajęcia ruchowe mogliśmy wyjść na boisko szkolne. A tam w zespołach ośmiosobowych lepili mieszkańców Krainy śniegu, poddanych Królowej Śniegu. 


3. Zajęliśmy się śnieżynkami i lodem. Oglądalismy zdjęcia, filmy. Wykonaliśmy doświadczenie, czy śnieg jest czysty. Nabraliśmy śniegu do kubeczka i obserwowaliśmy, jaka będzie woda, kiedy się roztopi. 

Plastyka i matematyka - wycinanie śnieżynek



Zadanie domowe
 Uczniowie mieli przeprowadzić w domu " Ile waży kostka lodu?"


4. W pracowni komputerowej za pomocą narzędzia postermywall.com, w zespołach dwuosobowych tworzyli ogłoszenie o zaginięciu Kaya.


5. Zdarzenia - Przygotowałam kartę pracy. Wydarzenia trzeba było uporządkować - robiliśmy to wspólnie, następnie zdania oznajmujące przekształcić w pytające. 
 Przykład:
1) Co zrobił diabeł?
2) Co stało się z magicznym lustrem?


6. Kolejnym naszym zadaniem było stworzenie śnieżnych , oświetlanych chatek. Najpierw opracowaliśmy algorytm - instrukcję wykonania takiej chatki, dwa dni później przystąpiliśmy do realizacji zadania.

7. Wyodrębniliśmy postaci z baśni - odgrywaliśmy krótkie scenki, co mogłaby powiedzieć dana postać. Potem było losowanie postaci w w zespołach dwuosobowych uczniowie redagowali wypowiedź swojej postaci.

8. Rysowanie scenografii, przygotowanie sylwet postaci do występu, nagrywanie programu "Wycieczka i walizeczka"


9. Ostatnim etapem pracy z baśnią Andersena Królowa Śniegu był spacer w wyobraźni . Malowaliśmy obrazy słowem i kredką. Kiedy zamknę oczy to widzę.....

 





1 komentarz: