niedziela, 20 lutego 2022

Test kompetencji - klasa 2 edukacja polonistyczna

 W mojej klasie rzadko testuję dzieci. System edukacji w Polsce opiera się głownie na testach, dlatego dzieci muszą znać również tę formę sprawdzania wiedzy. Oto propozycja sprawdzianu z zakresu edukacji polonistycznej. Składa się z dwóch etapów; Czytanie ze zrozumieniem, elementy gramatyki oraz wypowiedzi pisemne ( opis i zaproszenie. Sprawdzian przeprowadzamy dzieląc go na dni, aby wykluczyć zmęczenie dziecka.

DO POBRANIA - PLIK pdf

I - SPRAWDZAM, CO POTRAFIĘ – KLASA II – EDUKACJA POLONISTYCZNA

1.      Przeczytaj uważnie tekst. Opowiedz na pytania związane z tym tekstem.

Borsuki

Lasy zamieszkuje wiele zwierząt nocnych, czyli takich, które aktywne są w nocy, a w dzień śpią.  Borsuki mieszkają w podziemnej norze, którą zawsze dokładnie sprzątają. Prowadzą nocny tryb życia. Są wszystkożerne, to znaczy jedzą rośliny i mniejsze zwierzęta. Głównie żywią się dżdżownicami, ślimakami, owadami, gryzoniami, ptakami i ich jajami. Naturalnym wrogiem borsuka jest wilk, ryś oraz człowiek.

 

1.     1.Odpowiedz pełnym zdaniem na pytanie (2pkt.)

Gdzie mieszkają borsuki?

…………………………………………………………………………………


2.    2.  Zaznacz właściwe zakończenie zdania (1pkt.).

Borsuki są ……….

a)   roślinożerne, gdyż jedzą rośliny.

b)   mięsożerne, gdyż żywią się mniejszymi zwierzętami.

c)    wszystkożerne, gdyż jedzą rośliny i mniejsze zwierzęta.

 

3.    3.  W podanym zdaniu podkreśl czasowniki (3pkt.)

Borsuki prowadzą nocny tryb życia, w dzień śpią, w nocy polują.


4.    4.  Zapisz podane rzeczowniki w kolejności alfabetycznej (2pkt.)

zwierzęta, borsuki, ślimaki owady, gryzonie

…………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………

5.      Z podanych wyrazów podkreśl tylko przymiotniki.(2pkt.)

borsuk, borsucza, leśny, poluje, las, naturalne, nocny

6.     Do podanych wyrazów dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym.
(1 pkt.)

niedokładny –  …………………         dobry -  ……………………..

7.     Wpisz rzeczowniki do tabeli w odpowiedniej rubryce. (2pkt.)

borsuki, sowa, lis, wilki

Liczba pojedyncza

Liczba mnoga

 

 

 

 

 

 

Ocena - %poprawnie wykonanych zadań

12p. – 100%                   7p. - 58%                  2p.- 17%

11p. – 92%                     6p  - 50 %                 1p.- 8,3%

10p. - 83%                      5p- . 42%      

  9p. – 75%                     4p.-  33%

  8p. – 67%                     3p.- 21%



II - SPRAWDZAM, CO POTRAFIĘ – KLASA II – ED. POLONISTYCZNA – WYPOWIEDZI PISEMNE.

1.     1. Opisz borsuka, którego widzisz na obrazku. Wykorzystaj plan i słownictwo obok ilustracji. (6p)

Źródło foto

1.Co opisujesz?

borsuk, leśne zwierzę,

2.Jakiej jest wielkości?

nieduże, średniej wielkości

3. Czym pokryte jest ciało zwierzęcia?

sztywna sierść

4. Jak wygląda?

Głowa

 

Tułów

Nogi

 

wydłużona, białe, czarne pasy,

masywny, szary;

krótkie, czarne

5. Co myślisz o borsuku?

twoje zdanie



 


Opis ………………………………………..

…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………

 

2.    2. Napisz zaproszenie na swoje przyjęcie urodzinowe. (6pkt.)

Uwzględnij elementy zaproszenia:  kogo zapraszasz?; kiedy?; na co? ; dokąd?; kto zaprasza?

Zaproszenie

……………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………….

 

Opis

Zaproszenie

Forma opisu -1p

Uwzględnione elementy zaproszenia – 5 pkt.

Uwzględnione elementy planu – 3 p.

Poprawność ortograficzna 1p.

Poprawność ortograficzna – 2pkt.

 

 

Ocena - %poprawnie wykonanych zadań

12p. – 100%                   7p. - 58%                  2p.- 17%

11p. – 92%                     6p  - 50 %                 1p.- 8,3%

10p. - 83%                      5p- . 42%      

  9p. – 75%                     4p.-  33%

  8p. – 67%                     3p.- 21%

 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz