W mojej klasie rzadko testuję dzieci. System edukacji w Polsce opiera się głownie na testach, dlatego dzieci muszą znać również tę formę sprawdzania wiedzy. Oto propozycja sprawdzianu z zakresu edukacji polonistycznej. Składa się z dwóch etapów; Czytanie ze zrozumieniem, elementy gramatyki oraz wypowiedzi pisemne ( opis i zaproszenie. Sprawdzian przeprowadzamy dzieląc go na dni, aby wykluczyć zmęczenie dziecka.
I - SPRAWDZAM, CO POTRAFIĘ – KLASA II – EDUKACJA POLONISTYCZNA
1.
Przeczytaj uważnie tekst. Opowiedz na pytania
związane z tym tekstem.
Borsuki
Lasy
zamieszkuje wiele zwierząt nocnych, czyli takich, które aktywne są w nocy, a w dzień
śpią. Borsuki mieszkają w podziemnej
norze, którą zawsze dokładnie sprzątają. Prowadzą nocny tryb życia. Są wszystkożerne,
to znaczy jedzą rośliny i mniejsze zwierzęta. Głównie żywią się dżdżownicami,
ślimakami, owadami, gryzoniami, ptakami i ich jajami. Naturalnym wrogiem
borsuka jest wilk, ryś oraz człowiek.
1. 1.Odpowiedz pełnym zdaniem na pytanie
(2pkt.)
Gdzie mieszkają
borsuki?
…………………………………………………………………………………
2. 2. Zaznacz właściwe zakończenie zdania (1pkt.).
Borsuki są ……….
a) roślinożerne, gdyż jedzą rośliny.
b) mięsożerne, gdyż żywią się mniejszymi
zwierzętami.
c) wszystkożerne, gdyż jedzą rośliny i
mniejsze zwierzęta.
3. 3. W podanym zdaniu podkreśl czasowniki
(3pkt.)
Borsuki
prowadzą nocny tryb życia, w dzień śpią, w nocy polują.
4. 4. Zapisz podane rzeczowniki w
kolejności alfabetycznej (2pkt.)
zwierzęta,
borsuki, ślimaki owady, gryzonie
…………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………
5. Z podanych wyrazów podkreśl tylko
przymiotniki.(2pkt.)
borsuk,
borsucza, leśny, poluje, las, naturalne, nocny
6. Do podanych wyrazów dopisz wyrazy o
znaczeniu przeciwnym.
(1 pkt.)
niedokładny –
………………… dobry - ……………………..
7. Wpisz rzeczowniki do tabeli w odpowiedniej
rubryce. (2pkt.)
borsuki, sowa, lis, wilki
Liczba pojedyncza |
Liczba mnoga |
|
|
|
|
Ocena - %poprawnie wykonanych zadań
12p. – 100% 7p. - 58% 2p.- 17%
11p. – 92%
6p - 50 % 1p.- 8,3%
10p. - 83% 5p- . 42%
9p. – 75% 4p.- 33%
8p. – 67% 3p.- 21%
II - SPRAWDZAM, CO POTRAFIĘ – KLASA II – ED. POLONISTYCZNA –
WYPOWIEDZI PISEMNE.
1. 1. Opisz borsuka, którego widzisz na
obrazku. Wykorzystaj plan i słownictwo obok ilustracji. (6p)
Źródło foto |
1.Co opisujesz? |
borsuk, leśne
zwierzę, |
2.Jakiej jest
wielkości? |
nieduże,
średniej wielkości |
3. Czym
pokryte jest ciało zwierzęcia? |
sztywna sierść |
4. Jak wygląda?
Głowa Tułów Nogi |
wydłużona,
białe, czarne pasy, |
masywny,
szary; |
|
krótkie,
czarne |
|
5. Co myślisz
o borsuku? |
twoje zdanie |
Opis
………………………………………..
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
2. 2. Napisz
zaproszenie na swoje przyjęcie urodzinowe. (6pkt.)
Uwzględnij elementy zaproszenia: kogo
zapraszasz?; kiedy?; na co? ; dokąd?; kto zaprasza?
Zaproszenie
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………….
Opis |
Zaproszenie |
Forma opisu -1p |
Uwzględnione elementy zaproszenia – 5 pkt. |
Uwzględnione elementy planu – 3 p. |
Poprawność ortograficzna 1p. |
Poprawność ortograficzna – 2pkt. |
|
Ocena - %poprawnie wykonanych zadań
12p. – 100% 7p. - 58% 2p.- 17%
11p. – 92%
6p - 50 % 1p.- 8,3%
10p. - 83% 5p- . 42%
9p. – 75% 4p.- 33%
8p. – 67% 3p.- 21%
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz