1. KLASA: 1 (
4 godziny)
Część ogólna
4.
Tygodniowy blok tematyczny: PRZYSZŁA
ZIMA BIAŁA
5.
Dzienne ośrodki tematyczne:
1)
ZIMOWA
POGODA
2)
ZMIANY
ZACHODZĄCE W PRZYRODZIE ZIMĄ
3)
POMAGAMY
ZWIERZĘTOM W CZASIE ZIMY
4)
DBAMY
O ZDROWIE ZIMOWĄ PORĄ
5)
ZIMA
W GÓRACH
6.
Obszary
edukacji występujące w planie dnia
·
WF:
Ćwiczenia na torze przeszkód
·
POLONISTYCZNA
: Swobodne wypowiedzi dzieci na temat zdrowego trybu życia i sposobów dbania o
zdrowie z wykorzystaniem wiersza J. Brzechwy „Tydzień”. Inscenizowanie tekstu.
·
SPOŁECZNA:
Układanie planu dnia. Obowiązki domowe. Dni tygodnia.
·
TECHNICZNA:
Łączenie różnych materiałów. Samochód wyścigowy.
·
PLASTYCZNA:
Wykonanie plakatu: Jedz owoce i warzywa
·
MUZYCZNA:
Utrwalenie piosenki „Dni tygodnia”
7. Cele całodziennych zajęć:
Cele główne:
·
Kształcenie szybkości i gibkości
·
Kształcenie umiejętności wypowiadania się na
określony temat.
·
Utrwalenie nazw dni tygodnia
·
Wykonanie samochodu – zabawki
·
Wykonanie plakatu
Cele szczegółowe dydaktyczne:
Uczeń:
·
uczestniczy w zabawach ruchowych;
·
biegnie slalomem;
·
pokonuje przeszkody;
·
wypowiada się na określony temat; zdrowego trybu życia, zdrowego
odżywiania i obowiązków domowych;
·
czyta ze zrozumieniem wyrazy
·
poznaje zasady zdrowego trybu życia;
·
uczestniczy w zabawie teatralnej;
·
tworzy bank pomysłów na
ciekawy sposób spędzenia wolnego czasu
·
odczytuje piktogramy z planu dnia;
·
układa własny plan dnia zgodnie z zasadami zdrowego trybu życia.
·
projektuje i wykonuje z różnych materiałów
·
śpiewa piosenkę.
Cele wychowawcze:
a)
Poznawcze:
Uczeń:
·
zna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych
·
zna swoje obowiązki i stara
się z nich rzetelnie wywiązywać;
b) Motywacyjno – działaniowe:
Uczeń:
·
bezpiecznie posługuje się narzędziami
·
utrzymuje dyscyplinę podczas zajęć;
·
wykonuje polecenia nauczyciela
c)
Emocjonalne:
·
uczeń rozumie konieczność rozsądnego planowania dnia;
8.
Metody wspierania aktywności edukacyjnej dzieci:
· słowne:
pogadanka, wyjaśnianie, rozmowa, rozmowa kierowana,
· pokaz: ilustracja
· waloryzujące:
gry dydaktyczne,
· problemowe:
burza mózgów, zabawa teatralna
· praktycznego
działania:, wykonanie zabawki, plakatu, pisanie
9. Formy organizacyjne
nauczania i aktywności edukacyjnej dzieci:
·
indywidualna - aktywność jednolita
·
zbiorowa - aktywność jednolita
·
zespołowa -
zróżnicowana
10. Środki
dydaktyczne inicjujące czynności uczenia
się dzieci:
·
konwencjonalne: podręczniki - „Nasz elementarz”1 klasa część
druga; wydawnictwo: MEN , Warszawa 2014, ćwiczenia- Nasze ćwiczenia , karty z nazwami dni tygodnia; piktogramy;
woreczki, pachołki, ławeczki, piłki lekarskie, bibuła, klej, wycinanki, rolki
po papierze toaletowym, tektura
·
techniczne: projektor, tablica interaktywna, komputer, płyta CD z
piosenką „Dni tygodnia” gra interaktywna
II Część szczegółowa.
Przebieg zajęć
Obszar edukacji
|
Przebieg zajęć
|
·
WF
·
POLONISTYCZNA
·
MUZYCZNA
·
SPOŁECZNA:
|
1.
Powitanie.
Czynności organizacyjno – porządkowe;
2.
Rozmowa na
temat, dlaczego trzeba dbać o kondycję fzyczną
3.
Rozgrzewka,
psychomotoryka, profilaktyka:
·
zabawa
„Powódź”;
·
marsz,
krążenia ramion;
·
siad
skrzyżny, dłonie położone na kolanach – skłony w przód i na boki
·
leżenie
przodem – pływanie żabką;
·
leżenie
tyłem – jazda na rowerze;
4.
Realizacja głównego zadania zajęć:
·
podział
klasy na zespoły
·
bieg
slalomem między piłkami;
·
bieg
do piłki lekarskiej;
·
przeskok
przez ławeczkę;
·
skoki
zajęcze do pachołka; czworakowanie do pachołka;
5.
Ćwiczenia
wyciszające:
·
zabawa
„Lusterka”
6.
Podsumowanie
zajęć.
|
7.
Wprowadzenie
do tematu: przypomnienie działań z poprzednich lekcji.
8.
Wypowiedzi
na temat zdrowia i zdrowego trybu życia
9.
Przypomnienie
zasad zdrowego odżywiania. Piramida żywności.
10.
Burza
mózgów- jak można ciekawie spędzić czas
11.
Słuchanie
wiersza „Tydzień”
12.
Inscenizacja
wiersza.
13.
Zabawy
z porządkowaniem dni tygodnia
14.
Ćwiczenie
interaktywne – łączenie nazwy dnia
tygodnia z liczbą porządkową;
15.
Śpiewanie
piosenki „Dni tygodnia”
16.
Praca
w ćwiczeniach.
17.
Odczytywanie
z piktogramów przydziału obowiązków pewnej rodziny.
18.
Rozmowa
o obowiązkach dziecka.
19.
Indywidualne
redagowanie planu dnia – układanie piktogramów
20.
Odczytywanie
planów dnia z zaznaczeniem obowiązków dziecka;
|
|
|
21.
Projektowanie
modelu samochodu wyścigowego;
22.
Planowanie
pracy
23.
Wykonanie
modelu samochodu z rolki po papierze toaletowym
24.
Wystawka
prac
|
·
PLASTYCZNA:
|
25.
Ćwiczenia
w rozpoznawaniu owoców i warzyw.
26.
Rozmowa
na temat , dlaczego należy jeść owoce i warzywa.
27.
Praca
w zespołach – wykonanie plakatu „Jedz owoce i warzywa”.
28.
Wystawka
prac.
29.
Ewaluacja
zajęć: O czym koniecznie musimy pamiętać z dzisiejszych zajęć? - zebranie
istotnych informacji
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz