1. KLASA: 1 D (
3 godziny)
Część ogólna
3.
Tygodniowy blok tematyczny:
PRZYSZŁA ZIMA BIAŁA
4.
Dzienne ośrodki tematyczne:
1) ZIMOWA
POGODA
2)
ZMIANY
ZACHODZĄCE W PRZYRODZIE ZIMĄ
3) POMAGAMY
ZWIERZĘTOM W CZASIE ZIMY
4) DBAMY
O ZDROWIE ZIMOWĄ PORĄ
5) ZIMA
W GÓRACH
6) LUDZIE GÓR
5. Obszary
edukacji występujące w planie dnia
- MUZYCZNA: Nauka piosenki „Gawron”. Ćwiczenia rytmiczne.
- POLONISTYCZNA: Układanie kolejności zdarzeń w opowiadaniu „Gawronek poznaje zimę”. Wprowadzenie liter pisanych i drukowanych „G,g” na wyrazie „gawron”
- MATEMATYCZNA: Rozwiązywanie zadań tekstowych
6.
Cele całodziennych zajęć:
Cele główne:
- Nauka
śpiewania piosenki.
- Kształcenie
umiejętności porządkowania zdarzeń w opowiadaniu.
- Kształcenie
umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych.
Cele szczegółowe dydaktyczne:
Uczeń:
·
śpiewa piosenkę „Gawron”;
·
wystukuje rytmy;
·
wskazuje miesiące zimowe;
·
uważnie słucha opowiadania;
·
wypowiada się na temat opowiadania;
·
dostrzega zmiany w przyrodzie zachodzące zimą;
·
porządkuje ilustracje zgodnie z wydarzeniami:
·
nadaje tytuły ilustracjom;
·
odczytuje i dopasowuje napisy do ilustracji
·
zapisuje w zeszycie tytuły nadanie ilustracjom;
·
rozpoznaje gawrona;
·
ustnie opisuje jego wygląd;
·
wskazuje części ciała ptaka;
·
dzieli wyrazy na głoski i sylaby;
·
poznaje litery opisane i drukowane „G,g”
·
pisze litery w liniaturze
·
dodaje i odejmuje na konkretach;
·
uczestniczy w grach matematycznych;
·
wykonuje zadania zgodnie z poleceniem nauczyciela;
·
odczytuje treści zadań tekstowych;
·
wyodrębnia pytanie w zadaniu;
·
układa pytania do zadań tekstowych
·
rozwiązuje zadania;
·
układa odpowiedzi do zadań.
Cele wychowawcze:
a) Poznawcze:
Uczeń:
·
poznaje warunki życia ptaków w czasie zimy
·
poznaje zasady rozsądnej i
odpowiedzialnej pomocy ptakom
b) Motywacyjno
– działaniowe:
Uczeń:
·
planuje wycieczkę;
c) Emocjonalne:
·
uczeń rozumie konieczność rozsądnego pomagania zwierzętom w czasie zimy.
7.
Metody wspierania aktywności edukacyjnej dzieci:
·
słowne: pogadanka, wyjaśnianie, rozmowa, rozmowa
kierowana,piosenka
·
pokaz: film, ilustracja
·
waloryzujące: gry dydaktyczne, ekspresja ruchowa,
·
problemowe: wyodrębnianie zdarzeń; rozwiązywanie
zadań
·
praktycznego działania:, pisanie, praca w
zeszytach, gry matematyczne
·
8.
Formy organizacyjne nauczania i aktywności
edukacyjnej dzieci:
·
indywidualna - aktywność jednolita
·
zbiorowa - aktywność jednolita
9.
Środki dydaktyczne inicjujące czynności uczenia się dzieci:
·
konwencjonalne:
podręczniki - „Nasz elementarz”1 klasa część druga; wydawnictwo: MEN ,
Warszawa 2014, ćwiczenia- Nasze
ćwiczenia , tektura, wycinanki, papier; skakanki
·
techniczne: projektor,
tablica interaktywna, komputer, płyta CD
II Część
szczegółowa.
Przebieg zajęć
Obszar edukacji
|
Przebieg zajęć
|
|
1. Powitanie.
Czynności organizacyjne.
2. Przypomnienie
tematyki poprzednich zajęć:
·
Powtórzenie nazw miesięcy – śpiewanie piosenki
3. Zajęcia
rytmiczne i głosowe:
4. Słuchanie
piosenki „Gawron”
5. Wypowiedzi
na temat treści piosenki.
6. Dzielenie
na sylaby i głoski nazwy „gawron”.
7. Śpiewanie
piosneki
|
8. Oglądanie
ilustracji przedstawiającej gawrona.
9. Ustne
opisywanie ptaka.
10. Ćwiczenie
interaktywne – wskazywanie części budowy ptaka
11. Zapoznanie
uczniów z opowiadaniem „Gawronek poznaje zimę”
12. Wypowiedzi
na temat treści opowiadania.
13. Wprowadzenie
liter pisanych i drukowanych ’G,g”
14. Nauka
pisania liter;
15. Śpiewanie
piosenki „Gawron”
16. Układanie
historyjki obrazkowej zgodnie z
kolejnością zdarzeń
17. Nadawanie
tytułów poszczególnym obrazkom.
18. Czytanie
zdań i dobieranie do poszczególnych ilustracji
|
|
19. Gry
matematyczne – ćwiczenia w liczeniu
20. Zadania
z treścią:
·
Wskazywanie pytań do zadań.
·
Dobieranie pytań do zadań.
·
Układanie pytań do zadań.
·
Rozwiązywanie zadań, ilustrowanie ich
liczmanami.
·
Układanie odpowiedzi do zadań.
21. Ewaluacja
zajęć:
Zebranie
działań uczniów z całego dnia. Podsumowanie
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz