Filmy matematyczne
Bawimy się i liczymy, zegar, kalendarz, waga, pomiar, zadania
Dla piewrszaków i nie tylko
- DOMINO
- Wskaż kolejne mrugające gwiazdki - kolejność liczb
- Połóż tyle figurek, ile oczek jest na kostce
Na podwórku. Orientacja w przestrzeni - Ekran interaktywny doskonalący orientację w przestrzeni oraz znaczenie wyrazów „nad” i „pod”.
- Dopasuj kształty
- Segregwanie skarpetek – gra
- Segregowanie śmieci - gra
- Segregowanie przedmiotów
- Segregowanie owoców i warzyw na straganie
- Liczenie, przeliczanie w zakresie 10
- Odejmowanie w zakresie 10
- Liczenie przeliczanie w zakresie 20
- Segregowanie prezentów
- Wesoła matematyka - gra online – dodawaj
Znaki matematyczne: mniejszy, większy. Miauczące koty - Ilustracja do ćwiczenia porównywania zbiorów.
Znaki matematyczne: mniejszy, większy. W kurniku
Znaki matematyczne: mniejszy, większy. Gęsi na łące - Ekran interaktywny doskonalący umiejętność porównywania zbiorów oraz stosowania znaków większy/ mniejszy. Zasób przewidziany do wykorzystania w klasie I szkoły podstawowej.
Znaki matematyczne: mniejszy, większy. Koty na płocie
TelefonGra edukacyjna Telefon polega na powtórzeniu podanego ciągu cyfr na klawiaturze telefonu. Uczy liczebników w zakresie od 0 do 9 oraz oswaja dzieci z funkcją telefonu. Ćwiczenie przygotowujące do nauki pisania cyferek i liczenia.
Zegar z kukułką. Szukanie różnic - Ekran interaktywny doskonalący spostrzegawczość.
Porównujemy przedmioty - Prezentacja umożliwiająca prowokowanie dzieci do dokonywania obserwacji i obliczeń związanych z porównywaniem wielkości; prezentacja zawiera dodatkowe notatki dla nauczyciela
Uporządkuj zabawki!- Ćwiczenie interaktywne – sprzątanie w pokoju z zabawkami zgodnie z ustaloną zasadą.
Parzystość liczb. Bukiety - Ekran interaktywny utrwalający informacje dotyczące parzystości liczb. Zasób integralny z propozycją lekcji dla klasy II. Może być jednak wykorzystany w innych klasach.
- DODAWANIE W ZAKRESIE 7 gra żabka
- DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZKARESIE 20 BEZ PRZEKROCZENIA PROGU DZIESIĄTKOWEGO
- LICZBY DO 12 - liczba i cyfra
- DOPEŁNIAJ DO DZIESIĘCIU - ćwiczenia w liczeniu
Odejmowanie. Kaczki w stawie - Ekran interaktywny doskonalący umiejętność odejmowania oraz obrazujący to działanie animacją. Rymowana zagadka matematyczna.
- DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – GRA ŻABKA
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20
- PRZEKROCZENIE PROGU DZIESIĄTKOWEGO - gra
- LICZBY DRUGIEJ DZIESIĄTKI - rozumienie liczby dwucyfrowej, dzesiątki i jedności
- ODEJMOWANIE - układanie działań na odejmowanie
- LICZ KRÓLICZKI - proste zadania tekstowe
- OBLICZAJ I STRZELAJ GOLE - ćwiczenia w liczeniu
- RENIFERY ROZDAJĄ PREZENTY
- POKIERUJ DROGĄ ŻABKI ABY DOTRAŁA DO ODPOWIEDNIEGO KAMIENIA Z LICZBĄ
- LICZBY NA WADZE
- DOMINO OBRAZKOWE
- KRĘGLE
- UMIEM DODAWAĆ
- MATEMATYCZNE ZOO – KLASA 1
- LICZENIE DO 10 – MATEMATYKA Z BOBEM
- DODAWANIE DO 10
- DODAWANIE I ODEJMOWANIE Z MYSZKĄ MIKI
- ZAWSZE MA BYĆ 10
- DOPEŁNIANIE DO 10 – ĆWICZENIE( CHOINKA)
- ZADANIA MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE
Te same czy różne? - Ćwiczenie interaktywne – porównywanie rysunków złożonych z figur geometrycznych, ustalanie równoliczności. Nauczyciel może zadawać pytania dodatkowe, inspirowane ćwiczeniem, np.: „Co widać na obrazkach? Z jakich figur składają się obrazki? Ile jest figur na obrazkach?”
Jak dobrze znasz zwierzęta? - Ćwiczenie interaktywne – klasyfikowanie zwierząt o określonych cechach.
Budynki Ani - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność rozpoznawania i nazywania figur.
Różne
Druga i trzecia klasa Dziesiętny system pozycyjny
- POZNAWAJ LICZBY OD 100 DO 1000
Poznaj hobby mieszkańców Plusolandii - Ćwiczenie interaktywne polegające na porównywaniu liczb między 100 a 1000 i wskazywaniu prawidłowej odpowiedzi.
- DZIESIĄTKOWY SYTSEM POZYCYJNY
- JAKA TO LICZBA – DZIESIĄTKOWY SYSTEM POZYCYJNY
- DOKŁADAJ I ODEJMUJ KULKI W LICZYDLE
- JAKĄ LICZBĘ POKAZUJĄ KAFELKI
- DZIESIĄTKI I JEDNOŚCI
- POUKŁADAJ LICZBY
- PORZĄDKOWANIE LICZB
- DODAWAJ DZIESIĄTKI I JEDNOŚCI
Setki, dziesiątki, jedności - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność liczenia od danej liczby po 1, dziesiątkami w zakresie 100 i setkami w zakresie 1000.
- Digitz!Zamieniaj cyfry i pola, aby suma sąsiadujących cyfr była równa danej liczbie.
- towerblasterZbuduj wieżę z klocków, najniższa wartość powinna się znaleźć na samej górze.
- DziesięćSprawdź, jak szybko uda Ci się dopasować liczby w tej dynamicznej grze matematycznej.
- Double DigitsPopraw swoją matematykę dodając lub odejmując od siebie podane liczby.
- PopointKlikaj jak najszybciej na liczby 1-15!
- Pathways WeeklySprawdź swoje umiejętności w tym matematycznym labiryncie!
- Plus!Plus!Dodaj do siebie odpowiednie cyfry tak, by dały sumę wyświetloną z prawej strony pola gry.
- Add Like MadKlikaj na odpowiednie kwadraty tak, by suma ich cyfr była równa liczbie wymienionej pod słowem ‚numb…
- Matematyczne strzelanieZbadaj podwodny świat, pełen niełatwych równań matematycznych. Czy uda Ci się zniszczyć te bąbelki?
- Add UpWykonaj jak najwięcej działań, zanim gra dobiegnie końca!
- Clown Ball MathPomóż klaunowi utrzymać równowagę i jednocześnie złap sakiewkę z prawidłową liczbą.
- MathematicsDodaj do siebie lub odejmij od siebie podane liczby!
- MultiplicationKliknij na dwa kwadraty z cyfrą, by pomnożone przez siebie dały wynik podany pod planszą.
- The Eyeballing GameSprawdź swój matematyczny umysł w tym trudnym teście!
- Maze ‚n MathOdrobina matematyki pomoże Ci rozwiązać te zagadki…
- Cross SumsCo tydzień nowa odmiana sudoku!
- Catch 33Klikaj na numerki zaczynając od 1 a kończąc na 33!
- Math TrianglesUłóż cyfry na balonikach tak, by ich suma na bokach trójkąta była równa podanej liczbie.
- Maximum RotationUłóż liczby po kolei obracając je odpowiednio przy pomocy ramki.
- PluponDodawaj szybko cyfry i połącz trzy z nich tak, by ich suma była równa dziesięć.
Ćwiczymy liczenie w różnych zakresach:
- PINGWINY
- DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 30 – GRA
- GRA MATEMATYCZNA DLA KLAS 1-3
- DODAWANIE I ODEJMOWANIE – ćwiczenia
- RENIFERY ROZDAJA PREZENTY
- JAKIE OBLICZENIE WYKONAŁA MASZYNA
- DODAJ PIĘĆ
- PIRAMIDA LICZBOWA
- OBLICZANIE Z MAŁPKĄ
- BOKS – DODAWANIE
- KRĘGLE
- LICZBY NA WADZE
- ILE BRAKUJE DO 100
- CELUJ W DUCHY I LICZ
- RÓŻNE GRY
- DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 60
- ćWICZENIA W LICZENIU – KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ
- KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ
- MATEMATYKA NA WESOŁO
- LOGICZNE – SUDOKU
- WSTAW SYMBOLE MATEMATYCZNE
- DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 100 BEZ PRZEKROCZENIA PROGU DZIESIĄTKOWEGO – GRA
- ZAWSZE MA BYĆ 10
MATEMATYCZNY CUD
Czy jesteś dobry/dobra w rachunkach? Pokaż co potrafisz w tej śmiesznej grze w liczenie!PRÓBA SUM
Ciekawa gra w liczenie, w której musisz jak najszybciej wpisać wyniki podanych sum.
Ważymy, mierzymy, odmierzamy
WAGA
- POMÓŻ MISIOWI ZWAŻYĆ OWOCE I WARZYWA
- WORKI Z KAWĄ
- ILE WAŻĄ ?
- WAŻENIE PRODUKTÓW
Mierzymy i liczymy - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność posługiwania się jednostkami miar w sytuacjach codziennych oraz porównywania odległości i długości odcinków.
POJEMNOŚĆ
- PRZELEWAJ MLEKO
Woda: gdzie jest jej więcej? - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność odmierzania płynów przy użyciu naczyń i miarki.
Kto ma więcej wody? - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność porównywania ilości płynów w naczyniu i ćwiczy posługiwanie się określeniami: litr, pół litra, ćwierć litra.
Obliczenia zegarowe:
- DOPASUJ NAPISY DO ZEGARÓW
- Godziny i minuty – ćwiczenia
- DOPASUJ GODZINY DO ZEGARÓW
- KTÓRA GODZINA?
- KTÓRA GODZINA?
- QUIZ_KTÓRA GODZINA?
- KTÓRA GODZINA- PARY
- KTÓRA GODZINA-GRA
- Zegar
- Czy umiesz szanować czas?
Spotaknie o wpół do trzeciej - Animacja dotycząca sposobów odczytywania godzin.
Oktawia odmierza czas - Ćwiczenie interaktywne – utrwalenie pojęć związanych z odmierzaniem czasu. Kolejność elementów dobierana jest losowo.
Zdjęcia zegarów. Nazywanie zegarów - Ekran zawierający zdjęcia różnych rodzajów zegarów. Może być wykorzystywany do wprowadzania do tematu lub utrwalania nazw i wiadomości dotyczących zegarów.
Zegar ścienny - Ilustracja przedstawiająca zegar ścienny animowany po kliknięciu.
Obliczenia pieniężne:
- SKLEP Z ZABAWKAMI
Kieszonkowe - Ilustrowana opowieść o oszczędzaniu.
ROBIENIE ZAKUPÓW 2
Otrzymałeś listę zakupów. Na zakupy te dostałeś pewien budżet. Twoim zadaniem jest tak dobrać…Sklep z zabawkami - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność posługiwania się banknotami i monetami w sytuacji kupna.
Krótka historia pieniądza - Prezentacja – treść może zostać odczytana przez nauczyciela lub dobrze czytających uczniów – przybliżająca historię pieniądza i pojecie wartości pieniądza.
Co to jest bank? - Prezentacja przybliżająca pojęcie „bank”.
Mnożenie
Dzielenie
- DZIELENIE DIAMENTÓW - gra matematyczna
- DZIELENIE PASAŻERÓW -
- PODZIELNOŚĆ LICZB
- RZUTY ŚNIEŻKAMI
Kalendarz i cyfru rzymskie
- Nazwy miesięcy
Historia kalendarza - Ekran wprowadzający wiadomości dotyczące historii kalendarza. Zasób integralny z propozycją lekcji dla klasy II szkoły podstawowej. Może być jednak wykorzystany w innych klasach.
Malowane miesiące - Ćwiczenie interaktywne polegające na układaniu nazw miesięcy w kolejności.
- KALENDARZ - przeciąganie obiektów
- KALENDARZ – luty – nazwa miesiąca
- KALENDARZ – maj
- KALENDARZ – marzec
- KALENDARZ – dopasowywanie nazw miesięcy do obrazka
- JAKI TO DZIEŃ TYGODNIA? – niedziela, kartka z kalendarza
- DNI TYGODNIA – zaznacz te dni tygodnia, w które dzieci nie chodzą do szkoły
- UZUPEŁNIJ TEKST NAZWAMI MIESIĘCY
Franek i jego plan dnia - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność posługiwania się cyframi rzymskimi.
Zadania tekstowe:
- Rozwiązywanie zadań tekstowych
Poukładaj zabawki - Pomoc dla nauczyciela – pomoc interaktywna umożliwiająca tworzenie zadań, które pomagają uczniom ćwiczyć umiejętność zapisywania rozwiązań zadań z treścią za pomocą cyfr i znaków działań.
Pożyczanie – oddawanie - Pomoc dla nauczyciela – pomoc interaktywna umożliwiająca tworzenie zadań, które pomagają uczniom w zrozumieniu pojęcia długu i spłaty pożyczki, a także ćwiczą umiejętność posługiwania się monetami i banknotami.
<a href=”http://www.scholaris.pl
Geometria
- JAKIE TO KSZTAŁTY?
- CZWOROKĄTY I ICH WŁASNOŚCI
- FIGURY GEOMETRYCZNE – GRA
- OBWODY FIGUR GEOMETRYCZNYCH
- OBWODY WIELOKĄTÓW
Moje propozycje matematyczne
Klasa 3
- POWTÓRKA Z MATEMATYKI
- MNOŻENIE I DZIELENIE W ZAKRESIE 100 - wyścigi konne
- DZIELENIE Z RESZTĄ - wyścigi konne
- ZADANIA TEKSTOWE
KLASA 1 i 2
- GRA – DODAWANIE W ZAKRESIE 5 – wydra – trzeba się zalogować - https://www.zondle.com
- GRA ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 5 - trzeba się zalogować - https://www.zondle.com
- GRA – DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 - ŻABKA – trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
- GRA – DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – BĄBELKI -trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
- GRA DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – Mistrz klasy - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
- GRA – DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – Wieża Babel - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
- GRA – DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – labirynt
- DOBIERANIE PYTAŃ DO ZADANIA – gra labirynt - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
- DOBIERANIE PYTAŃ DO ZADANIA – GRA ZASTAW - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
- DOBIERANIE PYTAŃ DO ZADANIA – GRA ARMATA - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz