MATEMATYKA ONLINE



Filmy matematyczne



Bawimy się i liczymy, zegar, kalendarz, waga, pomiar, zadania



Dla piewrszaków i nie tylko
  1. DOMINO
  2. Wskaż kolejne mrugające gwiazdki - kolejność liczb
  3. Połóż tyle figurek, ile oczek jest na kostce
  4. Na podwórku. Orientacja w przestrzeni - Ekran interaktywny doskonalący orientację w przestrzeni oraz znaczenie wyrazów „nad” i „pod”.

  5. Dopasuj kształty
  6. Segregwanie skarpetek – gra
  7. Segregowanie śmieci - gra
  8. Segregowanie przedmiotów
  9. Segregowanie owoców i warzyw na straganie
  10. Liczenie, przeliczanie w zakresie 10
  11. Odejmowanie w zakresie 10
  12. Liczenie przeliczanie w zakresie 20
  13. Segregowanie prezentów
  14. Wesoła matematyka - gra online – dodawaj
  15. Znaki matematyczne: mniejszy, większy. Miauczące koty - Ilustracja do ćwiczenia porównywania zbiorów.

  16. Znaki matematyczne: mniejszy, większy. W kurniku

  17. Znaki matematyczne: mniejszy, większy. Gęsi na łące - Ekran interaktywny doskonalący umiejętność porównywania zbiorów oraz stosowania znaków większy/ mniejszy. Zasób przewidziany do wykorzystania w klasie I szkoły podstawowej.

  18. Znaki matematyczne: mniejszy, większy. Koty na płocie

  19. TelefonGra edukacyjna Telefon polega na powtórzeniu podanego ciągu cyfr na klawiaturze telefonu. Uczy liczebników w zakresie od 0 do 9 oraz oswaja dzieci z funkcją telefonu. Ćwiczenie przygotowujące do nauki pisania cyferek i liczenia.

  20. Zegar z kukułką. Szukanie różnic - Ekran interaktywny doskonalący spostrzegawczość.

  21. Porównujemy przedmioty - Prezentacja umożliwiająca prowokowanie dzieci do dokonywania obserwacji i obliczeń związanych z porównywaniem wielkości; prezentacja zawiera dodatkowe notatki dla nauczyciela

  22. Uporządkuj zabawki!- Ćwiczenie interaktywne – sprzątanie w pokoju z zabawkami zgodnie z ustaloną zasadą.

  23. Parzystość liczb. Bukiety - Ekran interaktywny utrwalający informacje dotyczące parzystości liczb. Zasób integralny z propozycją lekcji dla klasy II. Może być jednak wykorzystany w innych klasach.

  24. DODAWANIE W ZAKRESIE 7 gra żabka
  25. DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZKARESIE 20 BEZ PRZEKROCZENIA PROGU DZIESIĄTKOWEGO
  26. LICZBY DO 12 - liczba i cyfra
  27. DOPEŁNIAJ DO DZIESIĘCIU - ćwiczenia w liczeniu
  28. Odejmowanie. Kaczki w stawie - Ekran interaktywny doskonalący umiejętność odejmowania oraz obrazujący to działanie animacją. Rymowana zagadka matematyczna.

  29. DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – GRA ŻABKA
  30. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20

  31. PRZEKROCZENIE PROGU DZIESIĄTKOWEGO - gra
  32. LICZBY DRUGIEJ DZIESIĄTKI - rozumienie liczby dwucyfrowej, dzesiątki i jedności
  33. ODEJMOWANIE - układanie działań na odejmowanie
  34. LICZ KRÓLICZKI - proste zadania tekstowe
  35. OBLICZAJ I STRZELAJ GOLE - ćwiczenia w liczeniu
  36. RENIFERY ROZDAJĄ PREZENTY
  37. POKIERUJ DROGĄ ŻABKI ABY DOTRAŁA DO ODPOWIEDNIEGO KAMIENIA Z LICZBĄ
  38. LICZBY NA WADZE
  39. DOMINO OBRAZKOWE
  40. KRĘGLE
  41. UMIEM DODAWAĆ
  42. MATEMATYCZNE ZOO – KLASA 1
  43. LICZENIE DO 10 – MATEMATYKA Z BOBEM
  44. DODAWANIE DO 10
  45. DODAWANIE I ODEJMOWANIE Z MYSZKĄ MIKI
  46. ZAWSZE MA BYĆ 10
  47. DOPEŁNIANIE DO 10 – ĆWICZENIE( CHOINKA)
  48. ZADANIA MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE
  49. Te same czy różne? - Ćwiczenie interaktywne – porównywanie rysunków złożonych z figur geometrycznych, ustalanie równoliczności. Nauczyciel może zadawać pytania dodatkowe, inspirowane ćwiczeniem, np.: „Co widać na obrazkach? Z jakich figur składają się obrazki? Ile jest figur na obrazkach?” 

  50. Jak dobrze znasz zwierzęta? - Ćwiczenie interaktywne – klasyfikowanie zwierząt o określonych cechach.

  51. Budynki Ani - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność rozpoznawania i nazywania figur.

Różne
  1. Z MYSZKĄ
  2. CZAS
  3. ZEGARY
  4. Zapisywanie wyrażeń algebraicznych

 Druga i trzecia klasa Dziesiętny system pozycyjny
  1.  POZNAWAJ LICZBY OD 100 DO 1000
  2. Poznaj hobby mieszkańców Plusolandii - Ćwiczenie interaktywne polegające na porównywaniu liczb między 100 a 1000 i wskazywaniu prawidłowej odpowiedzi.

  3. DZIESIĄTKOWY SYTSEM POZYCYJNY
  4. JAKA TO LICZBA – DZIESIĄTKOWY SYSTEM POZYCYJNY
  5. DOKŁADAJ I ODEJMUJ KULKI W LICZYDLE
  6. JAKĄ LICZBĘ POKAZUJĄ KAFELKI
  7. DZIESIĄTKI I JEDNOŚCI
  8. POUKŁADAJ LICZBY
  9. PORZĄDKOWANIE LICZB
  10. DODAWAJ DZIESIĄTKI I JEDNOŚCI
  11. Setki, dziesiątki, jedności - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność liczenia od danej liczby po 1, dziesiątkami w zakresie 100 i setkami w zakresie 1000.

  12. Digitz!
    Zamieniaj cyfry i pola, aby suma sąsiadujących cyfr była równa danej liczbie.
  13. towerblaster
    Zbuduj wieżę z klocków, najniższa wartość powinna się znaleźć na samej górze.
  14. Dziesięć
    Sprawdź, jak szybko uda Ci się dopasować liczby w tej dynamicznej grze matematycznej.
  15. Double Digits
    Popraw swoją matematykę dodając lub odejmując od siebie podane liczby.
  16. Popoint
    Klikaj jak najszybciej na liczby 1-15!
  17. Pathways Weekly
    Sprawdź swoje umiejętności w tym matematycznym labiryncie!
  18. Plus!Plus!
    Dodaj do siebie odpowiednie cyfry tak, by dały sumę wyświetloną z prawej strony pola gry.
  19. Add Like Mad
    Klikaj na odpowiednie kwadraty tak, by suma ich cyfr była równa liczbie wymienionej pod słowem ‚numb…
  20. Matematyczne strzelanie
    Zbadaj podwodny świat, pełen niełatwych równań matematycznych. Czy uda Ci się zniszczyć te bąbelki?
  21. Add Up
    Wykonaj jak najwięcej działań, zanim gra dobiegnie końca!
  22. Clown Ball Math
    Pomóż klaunowi utrzymać równowagę i jednocześnie złap sakiewkę z prawidłową liczbą.
  23. Mathematics
    Dodaj do siebie lub odejmij od siebie podane liczby!
  24. Multiplication
    Kliknij na dwa kwadraty z cyfrą, by pomnożone przez siebie dały wynik podany pod planszą.
  25. The Eyeballing Game
    Sprawdź swój matematyczny umysł w tym trudnym teście!
  26. Maze ‚n Math
    Odrobina matematyki pomoże Ci rozwiązać te zagadki…
  27. Cross Sums
    Co tydzień nowa odmiana sudoku!
  28. Catch 33
    Klikaj na numerki zaczynając od 1 a kończąc na 33!
  29. Math Triangles
    Ułóż cyfry na balonikach tak, by ich suma na bokach trójkąta była równa podanej liczbie.
  30. Maximum Rotation
    Ułóż liczby po kolei obracając je odpowiednio przy pomocy ramki.
  31. Plupon
    Dodawaj szybko cyfry i połącz trzy z nich tak, by ich suma była równa dziesięć.
Ćwiczymy liczenie w różnych zakresach:
  1. PINGWINY
  2. DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 30 – GRA
  3. GRA MATEMATYCZNA DLA KLAS 1-3
  4. DODAWANIE I ODEJMOWANIE – ćwiczenia
  5. RENIFERY ROZDAJA PREZENTY
  6. JAKIE OBLICZENIE WYKONAŁA MASZYNA
  7. DODAJ PIĘĆ
  8. PIRAMIDA LICZBOWA
  9. OBLICZANIE Z MAŁPKĄ
  10. BOKS – DODAWANIE
  11. KRĘGLE
  12. LICZBY NA WADZE
  13. ILE BRAKUJE DO 100
  14. CELUJ W DUCHY I LICZ
  15. RÓŻNE GRY
  16. DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 60
  17. ćWICZENIA W LICZENIU – KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ
  18. KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ
  19. MATEMATYKA NA WESOŁO
  20. LOGICZNE – SUDOKU 
  21. WSTAW SYMBOLE MATEMATYCZNE
  22. DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 100 BEZ PRZEKROCZENIA PROGU DZIESIĄTKOWEGO – GRA
  23. ZAWSZE MA BYĆ 10
  24. MATEMATYCZNY CUD

    Czy jesteś dobry/dobra w rachunkach? Pokaż co potrafisz w tej śmiesznej grze w liczenie!
  25. PRÓBA SUM

    Ciekawa gra w liczenie, w której musisz jak najszybciej wpisać wyniki podanych sum.
Ważymy, mierzymy, odmierzamy
WAGA
  1. POMÓŻ MISIOWI ZWAŻYĆ OWOCE I WARZYWA
  2. WORKI Z KAWĄ
  3. ILE WAŻĄ ?
  4. WAŻENIE PRODUKTÓW
  5. Mierzymy i liczymy - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność posługiwania się jednostkami miar w sytuacjach codziennych oraz porównywania odległości i długości odcinków.

POJEMNOŚĆ
  1. PRZELEWAJ MLEKO
  2. Woda: gdzie jest jej więcej? - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność odmierzania płynów przy użyciu naczyń i miarki.

  3. Kto ma więcej wody? - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność porównywania ilości płynów w naczyniu i ćwiczy posługiwanie się określeniami: litr, pół litra, ćwierć litra.

Obliczenia zegarowe:
  1. DOPASUJ NAPISY DO ZEGARÓW
  2. Godziny i minuty – ćwiczenia
  3. DOPASUJ GODZINY DO ZEGARÓW
  4. KTÓRA GODZINA?
  5. KTÓRA GODZINA?
  6. QUIZ_KTÓRA GODZINA?
  7. KTÓRA GODZINA- PARY
  8. KTÓRA GODZINA-GRA
  9. Zegar
  10. Czy umiesz szanować czas?
  11. Spotaknie o wpół do trzeciej - Animacja dotycząca sposobów odczytywania godzin.

  12. Oktawia odmierza czas - Ćwiczenie interaktywne – utrwalenie pojęć związanych z odmierzaniem czasu. Kolejność elementów dobierana jest losowo.

  13. Zdjęcia zegarów. Nazywanie zegarów - Ekran zawierający zdjęcia różnych rodzajów zegarów. Może być wykorzystywany do wprowadzania do tematu lub utrwalania nazw i wiadomości dotyczących zegarów.

  14. Zegar ścienny - Ilustracja przedstawiająca zegar ścienny animowany po kliknięciu.

 Obliczenia pieniężne:
  1. SKLEP Z ZABAWKAMI
  2. Kieszonkowe - Ilustrowana opowieść o oszczędzaniu.

  3. ROBIENIE ZAKUPÓW 2

    Otrzymałeś listę zakupów. Na zakupy te dostałeś pewien budżet. Twoim zadaniem jest tak dobrać…
  4. Sklep z zabawkami - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność posługiwania się banknotami i monetami w sytuacji kupna.

  5. Krótka historia pieniądza - Prezentacja – treść może zostać odczytana przez nauczyciela lub dobrze czytających uczniów – przybliżająca historię pieniądza i pojecie wartości pieniądza.

  6. Co to jest bank? - Prezentacja przybliżająca pojęcie „bank”.

Mnożenie
  1. ĆWICZENIA
  2. ĆWICZ TABLICZKĘ MNOŻENIA
  3. ĆWICZENIA – TWORZENIE OBRAZKA
  4. STRZELANKA
  5. OBLICZAJ
  6. MNOŻENIE I DZIELENIE DO 30 - GRA
  7. MNOŻENIE DO 100
  8. ILE KOSZTUJE LEMONIADA – MNOŻENIE LICZB
Dzielenie
  1. DZIELENIE DIAMENTÓW - gra matematyczna
  2. DZIELENIE PASAŻERÓW -
  3. PODZIELNOŚĆ LICZB
  4. RZUTY ŚNIEŻKAMI
Kalendarz i cyfru rzymskie
  1. Nazwy miesięcy
  2. Historia kalendarza - Ekran wprowadzający wiadomości dotyczące historii kalendarza. Zasób integralny z propozycją lekcji dla klasy II szkoły podstawowej. Może być jednak wykorzystany w innych klasach.

  3. Malowane miesiące - Ćwiczenie interaktywne polegające na układaniu nazw miesięcy w kolejności.

  4. KALENDARZ - przeciąganie obiektów
  5. KALENDARZ – luty – nazwa miesiąca
  6. KALENDARZ – maj
  7. KALENDARZ – marzec
  8. KALENDARZ – dopasowywanie nazw miesięcy do obrazka
  9. JAKI TO DZIEŃ TYGODNIA? – niedziela, kartka z kalendarza
  10. DNI TYGODNIA – zaznacz te dni tygodnia, w które dzieci nie chodzą do szkoły
  11. UZUPEŁNIJ TEKST NAZWAMI MIESIĘCY
  12. Franek i jego plan dnia - Ćwiczenie interaktywne – utrwala umiejętność posługiwania się cyframi rzymskimi.

Zadania tekstowe:
  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych
  2. Poukładaj zabawki - Pomoc dla nauczyciela – pomoc interaktywna umożliwiająca tworzenie zadań, które pomagają uczniom ćwiczyć umiejętność zapisywania rozwiązań zadań z treścią za pomocą cyfr i znaków działań.

  3. Pożyczanie – oddawanie - Pomoc dla nauczyciela – pomoc interaktywna umożliwiająca tworzenie zadań, które pomagają uczniom w zrozumieniu pojęcia długu i spłaty pożyczki, a także ćwiczą umiejętność posługiwania się monetami i banknotami.

  4. <a href=”http://www.scholaris.pl


Geometria


  1. JAKIE TO KSZTAŁTY?
  2. CZWOROKĄTY I ICH WŁASNOŚCI
  3. FIGURY GEOMETRYCZNE – GRA
  4. OBWODY FIGUR GEOMETRYCZNYCH
  5. OBWODY WIELOKĄTÓW

Moje propozycje matematyczne


Klasa 3
  1. POWTÓRKA Z MATEMATYKI
  2. MNOŻENIE I DZIELENIE W ZAKRESIE 100 - wyścigi konne
  3. DZIELENIE Z RESZTĄ - wyścigi konne
  4. ZADANIA TEKSTOWE
KLASA 1 i 2
  1. GRA – DODAWANIE W ZAKRESIE 5 – wydra – trzeba się zalogować - https://www.zondle.com
  2. GRA ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 5 - trzeba się zalogować - https://www.zondle.com
  3. GRA – DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 - ŻABKA – trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
  4. GRA – DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – BĄBELKI -trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
  5. GRA DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – Mistrz klasy - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
  6. GRA – DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – Wieża Babel - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
  7. GRA – DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 – labirynt
  8. DOBIERANIE PYTAŃ DO ZADANIA – gra labirynt - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
  9. DOBIERANIE PYTAŃ DO ZADANIA – GRA ZASTAW - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/
  10. DOBIERANIE PYTAŃ DO ZADANIA – GRA ARMATA - trzeba się zalogować: http://platforma.eduscience.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz