sobota, 21 października 2017

Jaką jestem figurą geometryczną? - Komnata Zaginionych Figur


Dzisiaj odwiedzamy Komnatę Zaginionych Figur Królowej Matematyki.

Gra matematyczna .  Nazwałam ja "Zgadnij kim jestem?"  

Głównym celem jest utrwalenie znajomości płaskich figur geometrycznych oraz  kształcenie umiejetności zadawania sensownych pytań.

Na czym polega?
W grze jest zagadujący i odpowiadający. Zagdujący ma odgadnąć jaką jest figurą geometryczną, jakiego koloru i wielkości. O
Zgadujacy na wstępie zabawy otrzymuje 20 talarów. Za uzyskane pieniądze może kupić sobie prawo zadawania pomocniczych pytań. które pomogą mu odgadnąć jaką jest figurą geometryczną. Odpowiadający mogą udzielać odpwiedzi na pytania słowami:  tak, lub nie
Każde pytanie kosztuje 1 talar.

Przebieg gry
Zgadujacy siada na krzesełku tyłem do tablicy. Ktoś z grupy przyczepia do tablicy wybraną przez siebie figurę. Gracz zadaje pytania, po kazdym pytaniu oddaje 1 talar
 Przykładowe pytania:
- Czy mam cztery kąty?
- Czy jestem mała?
- Czy moje barwa to kolor zimny?
Grupa odpowiadała tak lub nie. Zgadujacy otrzymuje tyle punktów, ile talarów mu zostało po odgadnięciu.

Grę wygrywa gracz, któremu zostanie najwięcej talarów.






1 komentarz:

  1. Rzeczywiście to świetny pomysł na kształcenie umiejętności budowania właściwych pytań. Zasady gry można wykorzystać np. podczas nauki o wybranych gatunkach zwierząt. Wykorzystam podczas zabawy z wnukami. Pozdrawiam:_

    OdpowiedzUsuń