Prowadząca:
mgr Dorota Dankowska
Klasa:
2d
Czas:
45 minut
EDUKACJA
POLONISTYCZNA
Temat:
Wyodrębnianie postaci zdarzeń w lekturze Marii Kruger pt ”Karolcia”
Cel
główny:
Kształcenie
umiejętności ustalenia najważniejszych wydarzeń w lekturze, wdrażanie do
zwięzłego ujmowania myśli w formie zdań;
Cele operacyjne:
Uczeń:
-
układa kolejność wydarzeń;
-
wyjaśnia pojęcia: fantastyczny i realistyczny
-
wyjaśnia zasady ortograficzne wyrazów z „r” i „rz”;
-
wypowiada się na określony temat;
METODY:
słowne – rozmowa kierowana, aktywizująca – praca z tablicą interaktywną, praca
z tekstem;
FORMY:
indywidualna, zbiorowa;
POMOCE
DYDAKTYCZNE:
książka
pt „Karolcia”, tablica interaktywna, rozsypanka zdaniowa;
Przebieg
zajęć:
1. Nawiązanie do poprzedniej
lekcji – zebranie wiadomości;
2. Wyjaśnienie pojęć:
fantastyczny, realistyczny;
3. Wyodrębnianie postaci
fantastycznych i realistycznych z lektury;
4. Wyodrębnianie
ważniejszych wydarzeń, porządkowanie ich;
5. Wypowiedzi uczniów
dotyczących poszczególnych wydarzeń;
6. Podsumowanie zajęć –
ewaluacja;
7. Praca domowa:
Naucz się opowiadać wybrane
zdarzenie z „Karolci”;
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz