Komponenty oceny opisowej z zachowania i wyrażenia
1. Kultura osobista i przestrzeganie norm
Zazwyczaj zachowuje się kulturalnie.
Wymaga przypominania o zasadach zachowania.
Często narusza normy i zasady.
- Sposób odnoszenia się do rówieśników i dorosłych
- Znajomość i respektowanie zasad panujących w szkole
- Stosowanie form grzecznościowych
Zazwyczaj zachowuje się kulturalnie.
Wymaga przypominania o zasadach zachowania.
Często narusza normy i zasady.
2. Odpowiedzialność i postawa wobec obowiązków
Zazwyczaj wywiązuje się z obowiązków.
Niesystematyczny/a, wymaga wsparcia.
Nie wywiązuje się z obowiązków.
- Punktualność, systematyczność
- Wywiązywanie się z powierzonych zadań i zobowiązań
- Dbałość o mienie własne i szkolne
Zazwyczaj wywiązuje się z obowiązków.
Niesystematyczny/a, wymaga wsparcia.
Nie wywiązuje się z obowiązków.
3. Przygotowanie do zajęć i aktywność na lekcjach
Zazwyczaj przygotowany/a, czasem aktywny/a.
Bywa nieprzygotowany/a, często przeszkadza.
Rzadko przygotowany/a, nie wykazuje zaangażowania.
- Obecność i przygotowanie do lekcji
- Zaangażowanie, aktywność i tempo pracy
- Samodzielność w wykonywaniu zadań
Zazwyczaj przygotowany/a, czasem aktywny/a.
Bywa nieprzygotowany/a, często przeszkadza.
Rzadko przygotowany/a, nie wykazuje zaangażowania.
4. Umiejętność współpracy
- Praca w grupie, komunikacja z innymi
- Koleżeńskość, pomoc rówieśnikom
- Rozwiązywanie konfliktów
Chętnie współpracuje, wspiera innych.
Zazwyczaj współpracuje.
Współpraca wymaga wsparcia.
Ma trudności z pracą w grupie.
Zazwyczaj współpracuje.
Współpraca wymaga wsparcia.
Ma trudności z pracą w grupie.
- Umiejętność planowania i zarządzania czasem
- Terminowość w wykonywaniu zadań
Bardzo dobra – potrafi zaplanować i zrealizować zadania.
Zadowalająca – czasem potrzebuje pomocy.
Wymaga pracy nad planowaniem i organizacją.
Brak umiejętności organizacyjnych.
Zadowalająca – czasem potrzebuje pomocy.
Wymaga pracy nad planowaniem i organizacją.
Brak umiejętności organizacyjnych.
- Udział w życiu klasy i szkoły
- Inicjatywa w działaniach pozalekcyjnych (np. wolontariat, uroczystości)
Angażuje się, podejmuje własne inicjatywy.
Bierze udział w wybranych działaniach.
Rzadko uczestniczy, wymaga zachęty.
Nie wykazuje zaangażowania.
Bierze udział w wybranych działaniach.
Rzadko uczestniczy, wymaga zachęty.
Nie wykazuje zaangażowania.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
- Odpowiednie zachowanie w różnych sytuacjach szkolnych
Odpowiedzialny/a, przestrzega zasad.
Zazwyczaj zachowuje się właściwie.
Zazwyczaj zachowuje się właściwie.
Wymaga kontroli.
Często zachowuje się nieodpowiednio.
Często zachowuje się nieodpowiednio.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz