Strony

Strony

wtorek, 13 maja 2025

Ocena opisowa z zachowania

 Komponenty oceny opisowej z zachowania i wyrażenia


1. Kultura osobista i przestrzeganie norm
  • Sposób odnoszenia się do rówieśników i dorosłych
  • Znajomość i respektowanie zasad panujących w szkole
  • Stosowanie form grzecznościowych
Zawsze kulturalny/a, szanuje innych.
Zazwyczaj zachowuje się kulturalnie.
Wymaga przypominania o zasadach zachowania.
Często narusza normy i zasady.

2. Odpowiedzialność i postawa wobec obowiązków
  • Punktualność, systematyczność
  • Wywiązywanie się z powierzonych zadań i zobowiązań
  • Dbałość o mienie własne i szkolne
Systematyczny/a, obowiązkowy/a.
Zazwyczaj wywiązuje się z obowiązków.
Niesystematyczny/a, wymaga wsparcia.
Nie wywiązuje się z obowiązków.

3. Przygotowanie do zajęć i aktywność na lekcjach
  • Obecność i przygotowanie do lekcji
  • Zaangażowanie, aktywność i tempo pracy
  • Samodzielność w wykonywaniu zadań
Zawsze przygotowany/a, aktywny/a, pracuje samodzielnie.
Zazwyczaj przygotowany/a, czasem aktywny/a.
Bywa nieprzygotowany/a, często przeszkadza.
Rzadko przygotowany/a, nie wykazuje zaangażowania.

4. Umiejętność współpracy
  • Praca w grupie, komunikacja z innymi
  • Koleżeńskość, pomoc rówieśnikom
  • Rozwiązywanie konfliktów
Chętnie współpracuje, wspiera innych.
Zazwyczaj współpracuje.
Współpraca wymaga wsparcia.
Ma trudności z pracą w grupie.

5. Organizacja pracy własnej
  • Umiejętność planowania i zarządzania czasem
  • Terminowość w wykonywaniu zadań
Bardzo dobra – potrafi zaplanować i zrealizować zadania.
Zadowalająca – czasem potrzebuje pomocy.
Wymaga pracy nad planowaniem i organizacją.
Brak umiejętności organizacyjnych.

6. Inicjatywa i zaangażowanie społeczne
  • Udział w życiu klasy i szkoły
  • Inicjatywa w działaniach pozalekcyjnych (np. wolontariat, uroczystości)
Angażuje się, podejmuje własne inicjatywy.
Bierze udział w wybranych działaniach.
Rzadko uczestniczy, wymaga zachęty.
Nie wykazuje zaangażowania.

7. Zachowanie w czasie przerw i poza lekcjami
  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
  • Odpowiednie zachowanie w różnych sytuacjach szkolnych
Odpowiedzialny/a, przestrzega zasad.
Zazwyczaj zachowuje się właściwie.
 Wymaga kontroli.
Często zachowuje się nieodpowiednio.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz