środa, 5 września 2018

O ile dalej?

Proponuję ciekawe ćwiczenie ( które można przekształcić w świetną zabawę połączoną z matematyką ) na zajęciach wychowania fizycznego z wykorzystaniem obręczy hula hop i woreczków.

  • Obręcze z woreczkami wewnątrz układamy na linii. 
  • Uczeń podchodzi  wyjmuje woreczek i stojąc przy swoim hula hop wrzuca woreczek do wewnątrz. Łatwe. Trzeba utrudnić. 
  • Przewracamy obręcz tak, aby była o jedna długość dalej. Uczeń staje na linii, rzuca woreczkiem. Stara  się umieścić , go wewnatrz obręczy, jeśli się udaje - przesuwamy obręcz o kolejną długość. Pomysł zaczerpnięty z filmu.
  • Czynności te powtarzamy do momentu przekroczenia wcześniej ustalonej granicy lub liczby rzutów woreczkiem. 
Jak to ćwiczenie połączyć z matematyką? Po, np 3, 5 i 7 rundzie sprawdzamy:
 - Czyja obręcz przesunęła się najdalej?
- O ile dalej?
- Możemy zmierzyć długość od linii startowej do obręczy. Odległości możemy dodawać, odejmować, porównywać, szacować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz