Część ogólna
3. Tygodniowy blok tematyczny: PRZYSZŁA ZIMA BIAŁA
4. Dzienne ośrodki tematyczne:
1) ZIMOWA POGODA
2) ZMIANY ZACHODZĄCE W PRZYRODZIE ZIMĄ
3) POMAGAMY ZWIERZĘTOM W CZASIE ZIMY
4) DBAMY O ZDROWIE ZIMOWĄ PORĄ
5) ZIMA W GÓRACH
6) LUDZIE GÓR
5. Obszary edukacji występujące w planie dnia
- MATEMATYCZNA: Liczba 8 w trzech aspektach. Rozkład liczby na składniki.
- PRZYRODNICZA : Elementy pogody. Przygotowujemy lapbooka o pogodzie.
- POLONISTYCZNA: Swobodne wypowiedzi dzieci na temat zimowej wyprawy do lasu na podstawie ilustracji w podręczniku. Podział wyrazów na głoski, litery i sylaby.
- WF: Zabawy skoczne. Skoki przez skakankę.
6. Cele całodziennych zajęć:
Cele główne:
- Kształtowanie pojęcia liczby naturalnej
- Zebranie wiadomości związanych z pogodą.
- Kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Doskonalenie umiejętności skoków przez skakankę.
Cele szczegółowe dydaktyczne:
Uczeń:
· wymienia kolejno nazwy miesięcy;
· wskazuje miesiące zimowe;
· dodaje i odejmuje na konkretach
· wykonuje zadania zgodnie z poleceniem nauczyciela;
· rozpoznaje i odczytuje piktogramy oznaczające elementy pogody;
· selekcjonuje informacje;
· wykonuje lapbooka według własnego pomysłu ;
· sprząta swoje stanowisko pracy;
· dzieli wyrazy na głoski i sylaby;
· liczy litery w wyrazach;
· zapisuje zdania;
· wypowiada się na określony temat;
· dostrzega szczegóły w obrazach;
· uczestniczy w grach i zabawach ruchowych;
· skacze przez skakankę
· przyjmuje właściwą postawę ciała;
Cele wychowawcze:
a)Poznawcze:
Uczeń:
· poznaje zasady zachowania się w lesie
· wie, jak należy przygotować się do wyprawy
· poznaje zagrożenia wynikające z warunków pogodowych zimą
b) Motywacyjno – działaniowe:
Uczeń:
· planuje wycieczkę;
c) Emocjonalne:
· uczeń rozumie konieczność stosowania się do zasad bezpieczeństwa;
7. Metody wspierania aktywności edukacyjnej dzieci:
· słowne: pogadanka, wyjaśnianie, rozmowa, rozmowa kierowana,
· pokaz: film, ilustracja
· waloryzujące: gry dydaktyczne, ekspresja ruchowa,
· problemowe: grupowanie materiału;; rozkładanie licznanów wg określonego warunku;
· praktycznego działania:, uzupełnianie, praca w ćwiczeniach, tworzenie własnego lapbooka, zabawy ruchowe
8. Formy organizacyjne nauczania i aktywności edukacyjnej dzieci:
· indywidualna - aktywność jednolita
· zbiorowa - aktywność jednolita
9. Środki dydaktyczne inicjujące czynności uczenia się dzieci:
· konwencjonalne: podręczniki - „Nasz elementarz”1 klasa część druga; wydawnictwo: MEN , Warszawa 2014, ćwiczenia- Nasze ćwiczenia , tektura, wycinanki, papier; skakanki
· techniczne: projektor, tablica interaktywna, komputer
II Część szczegółowa.
Przebieg zajęć
Obszar edukacji
|
Przebieg zajęć
|
|
1. Powitanie. Czynności organizacyjne.
2. Przypomnienie tematyki poprzednich zajęć:
· Powtórzenie nazw miesięcy
· Wyodrębnienie nazw miesięcy zimowych.
· Podział nazw miesięcy na sylaby
|
3. Ćwiczenia liczeniu pamięciowym: zabawa „Milczek”
4. Przedstawienie problemu: 8 kulek śnieżnych należy umieścić: w dwóch, trzech i czterech koszach za każdym razem inaczej ( praca na liczmanach); zapisywanie wyników własnych działań; porównywanie i sprawdzanie prac wykonanych przez dzieci
5. Zabawa ruchowa z liczeniem, np. : Podskocz tyle razy, ile wynosi wynik 2 + 2
6. Praca samodzielna w zeszytach ćwiczeń
| |
7. Słuchanie prognozy pogody.
8. Odczytywanie piktogramów oznaczających elementy pogody.
9. Wybieranie elementów pogody pasujących do zimy.
10. Oglądanie filmiku instruktażowego „Jak zrobić lapbooka?”
11. Grupowanie informacji i rysunków
12. Wykonanie lapbooka pt. „Pogoda”
| |
13. Oglądanie ilustracji w podręczniku.
14. Wypowiedzi na temat ilustracji.
15. Przedstawienie problemu: Jak należy przygotować się na zimową wyprawę do lasu? O czym należy pamiętać w lesie?
16. Ułożenie zdania z rozsypanki wyrazowej: Układamy plan wyprawy do lasu. Przepisanie zdania.
| |
17. Zbiórka w szeregu. Przedstawienie zadań.
18. Zabawy orientacyjno – porządkowe.
19. Zabawy skoczne.
20. Ćwiczenia ze skakanką.
21. Zabawa wyciszająca z piłką „ Który to miesiąc”
22. Ewaluacja całodziennych zajęć:
· Co najbardziej podobało się wam w trakcie dzisiejszych zajęć?
· Co sprawiło wam najwięcej trudności?
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz